Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Predstavljanje rezultata istraživanje o životu mladih u Dubrovačko-neretvanskoj županiji za 2025. godinu

U organizaciji Upravnog odjela za zdravstvo, obitelj i branitelje Dubrovačko-neretvanske županije u petak, 17. listopada 2025. godine, prof. dr. sc. Petar Bezinović predstavio je rezultate nedavno provedenog istraživanja o životu mladih u Dubrovačko-neretvanskoj županiji predstavnicima srednjih škola s područja županije.

Nazočni ravnatelji, stručni suradnici i nastavnici pratili su, s velikim zanimanjem, rezultate navedenog istraživanja provedenog u svim županijskim srednjim školama te su aktivno sudjelovali u radionici na temu postavljanja i razrade cilja prilikom kreiranja vlastitih preventivnih programa. Rezultati istraživanja o životu mladih Dubrovačko-neretvanske županije za 2025. godinu, koje je u županijskim srednjim školama prethodno proveo prof. dr. sc. Petar Bezinović, od velike je važnosti kao temelj za oblikovanje budućih školskih preventivnih programa. Dubrovačko-neretvanska županija i ZZJZDNŽ, uz čije je posredovanje provedeno navedeno istraživanje, nastavljaju aktivnosti u provedbi zajedničkog cilja, a to je omogućiti osmišljavanje programa prevencije u svrhu zdravog odrastanja djece i mladih.

Istraživanje provedeno među 1188 učenika iz 15 srednjih škola u Dubrovačko-neretvanskoj županiji imalo je cilj prikupiti pouzdane i aktualne podatke o različitim aspektima života mladih – njihovoj dobrobiti, mentalnom zdravlju, slobodnom vremenu, odnosima s vršnjacima, školskim iskustvima, korištenju interneta, kao i o navikama vezanim uz sredstva ovisnosti i igre na sreću. Podaci su prikupljeni izravno od učenika putem anonimnog upitnika te su analizirani deskriptivno, bez interpretacija i preporuka.

Rezultati daju cjelovit uvid u psihosocijalno funkcioniranje mladih, pokazujući pritom i zabrinjavajuće trendove u području mentalnog zdravlja, ali i brojne pozitivne resurse koje vrijedi jačati. Istraživanje služi stručnim suradnicima u školama kao empirijska podloga za bolje razumijevanje potreba učenika te kao temelj za planiranje i prilagodbu preventivnih i razvojnih programa u školskom i širem društvenom kontekstu.

Zaključno, ovo istraživanje omogućuje sustavnije praćenje promjena u životu mladih i pruža polazište za osmišljavanje podržavajućeg okruženja u kojem će učenici moći razvijati svoje potencijale. Njegova svrha nije samo u otkrivanju problema, već i u poticanju pozitivnog razvoja te unaprjeđenju kvalitete života mladih u Dubrovačko-neretvanskoj županiji.