Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Održan okrugli stol ”Obrazovanje djece s teškoćama u Gradu Dubrovniku i Dubrovačko-neretvanskoj županiji”

Pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu i sport Dubrovačko-neretvanske županije Jelena Dadić Račić sudjelovala je u petak u Dubrovniku na okruglom stolu „Inkluzivno obrazovanje – od zakona do prakse“, koji je povodom skorašnjeg Međunarodnog dana osoba s invaliditetom organizirala Udruga Poseban prijatelj.

Cilj događaja bio je upoznati javnost s izazovima u provedbi inkluzivnog obrazovanja te razmijeniti iskustva radi unaprjeđenja prakse.

Pročelnica Dadić Račić iznijela je pregled aktivnosti koje Dubrovačko-neretvanska županija provodi kako bi osigurala podršku učenicima s teškoćama u školama. Istaknula je da prema najnovijim podacima u Županiji živi 1.837 djece s teškoćama u razvoju do 18 godina, pri čemu se najčešće pojavljuju teškoće u komunikaciji, poremećaji iz spektra autizma, tjelesne teškoće, kronične bolesti, oštećenja sluha, mentalno-zdravstveni poremećaji te smanjene intelektualne sposobnosti. Unatoč općem padu broja učenika, broj djece s teškoćama nastavlja rasti.

„Dubrovačko-neretvanska županija kontinuirano osigurava financiranje pomoćnika u nastavi, koji imaju ključnu ulogu u svakodnevnom radu s učenicima“, istaknula je pročelnica. Podsjetila je da je 2014. godine kroz projekt ‘Zajedno možemo sve’ bilo osigurano 46 pomoćnika u nastavi, dok se danas financira oko 140 pomoćnika u nastavi za učenike s teškoćama u školama kojima je Županija osnivač.

Naglasila je i kako pomoćnici ne mogu zamijeniti stručne službe te da je najveći izazov nedostatak stručnog kadra, kako pomoćnika u nastavi, tako i stručnih suradnika u školama.

„Dubrovačko-neretvanska županija posljednjih deset godina pokazuje snažnu predanost uključivom obrazovanju, no broj učenika s teškoćama raste brže od kapaciteta sustava. Ključno je zato jačati sustav na dva područja: privlačenje i zadržavanje stručnog kadra te dodatno ulaganje u kvalitetu podrške kroz trajna rješenja u školama. Uz kvalitetno planiranje i usklađenu suradnju možemo osigurati da svako dijete dobije podršku koja mu je potrebna“, zaključila je pročelnica Dadić Račić.